Taman Negara regenwoud

30 september 2018 - Cherating, Maleisië

Het uitrijden van Kuala Lumpur ging niet helemaal vlekkeloos vanwege wat onduidelijke aanwijzingen van de navigatie. Uiteindelijk toch gelukt. Gedurende de rit van 4,5 uur hebben we ook nog moeten tanken. Dat gaat iets anders als in Nederland. Je moet hier eerst geld brengen bij de kassa, waarna je kan gaan tanken. Als je klaar bent krijg je bij de kassa dan het wisselgeld weer terug.

Rivier Taman Negara parkUithangbord

Uiteindelijk kwamen we aan bij het “floating restaurant” in Kuala Tahan, waar ook de steiger is van de boot die je naar de overkant brengt. Het hotel ligt aan de oever van de rivier in het regenwoud. Dit regenwoud staat bekend als het oudste regenwoud ter wereld. Onze kamer ligt een behoorlijk stuk van de lobby en bestaat uit een klein huisje op palen, verder wel van alle gemakken voorzien.

Baby boomslangGiftige centipede

In de avond hebben we een nachtwandeling gemaakt met een gids. Het was maar een klein stukje, maar we hebben interessante dieren gezien onderweg, waaronder een duizendpoot, een centipede, wandelende takken en een klein boomslangetje. De gids wist deze feilloos te vinden en iets over te vertellen. Ook hebben we schorpioenen gezien en spinnen. De grote dieren waren in geen velden of wegen te bekennen. Deze nachtwandeling heeft wel twee beten van bloedzuigers opgeleverd...

Canopy walk JacquelineCanopy walk Perry

De volgende dag hebben we een jungle trekking gedaan met als hoogtepunt een wandeling tussen de boomtoppen met de “canopy walk” brug, deze is 530 meter lang en van touwen gemaakt. Op het hoogste punt hang je zo’n 40 meter boven de grond, best spannend. Daarna zijn we heuvelopwaarts gelopen waarna we vanaf het hoogste punt mooie panorama foto’s konden maken. De gids heeft onderweg veel verteld over de bomen en planten die we tegenkwamen. Deze trekking was wel een behoorlijke kuitenbijter!

Vergezicht regenwoudHeuveltop

Vanmorgen zijn we vertrokken naar Cherating (aan de oostkust), een rit van 280 kilometer. Deze rit is prima verlopen. De wegen zijn hier niet druk dus je kan lekker doorrijden. Nu lekker even relaxen aan het zwembad in het beachresort aan het strand!

Zwembad CheratingHotelkamer Cherating

1. Caroline:
    30 september 2018
    Prachtige reis luitjes. Ik geniet er enorm van. Jullie ook hopelijk. Ga zo door.
  2. Evelyn Bruins:
    30 september 2018
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal hebben gedaan. Prachtige foto's van het regenwoud.
    Wel spannend lijkt me zo'n nachtwandeling met een gids. Wel altijd leuk om van alles te horen over wat je ziet onderweg. Nu de kuiten weer even tot rust laten komen!
  3. Brian:
    30 september 2018
    Weer een mooi deel van de reis!
    Bloedzuigers, bleeh
    Waar komen die vandaan?
    Groetjes
    Brian
  4. Nic-Jan & Yvonne:
    30 september 2018
    Leuk die wandelingen met gids door het regenwoud. Wel vervelend van de bloedzuigers. Nu heerlijk relaxen deze dagen. Geniet ervan.
  5. Tineke Johnston:
    1 oktober 2018
    Mooie plek om je trouwdag te vieren. Prachtige reis tot nu toe. Ik zou persoonlijk de spinnen wel overslaan ;-)
  6. An Bruis.:
    1 oktober 2018
    Leuke foto die. Brug van 530 mt lang
    Die nacht wandeling ook spannend,beetje eng als je niet goed
    Om je heen kan kijken,maak er verder van daag een feestdag
    Van ik denk aan jullie Gefeliciteerd en een dikke kus