Penang mountainbiken

9 oktober 2018 - Georgetown, Maleisië

Vandaag stond er een excursie op het programma waar we erg naar uit hebben gekeken, namelijk de fietstour op Penang. Om 07.30 uur werden we in ons hotel opgehaald door een busje met nog 2 andere stellen, beiden uit Scandinavië, te weten Zweden en Denemarken. Vervolgens moesten we een uur rijden naar ons drop-off point. Hier werden we opgewacht door Princilla die deze dag onze tourleidster zou zijn. Een super enthousiaste en vrolijke vrouw.

Fiets groepFietspad kanaal

Omdat we bij het boeken van de tour onze lengtes moesten opgeven stonden de mountainbikes al voor ons klaar en waren zo goed als ingesteld om te vertrekken. Nog een helm op en we konden vertrekken.

Fietsen 1Fietsen 2

De rit begon eerst een stukje over de weg maar ging al gauw over op binnenweggetjes waar Princilla ons al fietsend vertelde wat we zoal tegenkwamen aan flora en fauna. O.a. apen, varanen en veel vogels kwamen we tegen. Hier zie je bijvoorbeeld heel veel zeearenden vliegen. Bij ons heel zeldzaam, maar hier heel gewoon. Ook hebben we een aantal ijsvogels gezien. Daarvan leven hier 4 soorten. Prachtige vogeltjes.

Fietsen 3Geitjes

Onze eerste stop was bij een lokale geitenboer. Hier waren niet alleen geiten, maar ook nog struisvogels, herten en allerlei andere bijzondere beesten te bewonderen. Van Princilla kregen we uitleg over de verschillende soorten fruit die hier groeien en mochten deze ook proeven. Heerlijk. Ook kregen we allemaal een bakje ijs gemaakt van geitenmelk. Heerlijk.

Chinese tempelGarnalen drogen

Onze fietstocht ging vervolgens verder via de mangrove en we maakten onderweg een kleine stop bij de haven waarvandaan de vissers dagelijks uitvaren om te gaan vissen.

Haven bootjesRijtje fietsen

De rit ging verder door prachtige natuur en na een klein half uurtje fietsen stopten we midden in de rijstvelden om daar te genieten van een heerlijke lunch, bestaande uit flat fried noodles met seafood. Daarbij kregen we lekkere springrolls en heerlijke watermeloen. Super.

Lunch fietsen

Het laatste stuk van onze tocht ging richting de bergen met onderweg nog korte stop bij een andere haven waar we een korte wandeling konden maken richting de zee waar regelmatig krabben worden gevangen. Helaas was er vandaag niemand te zien, maar het was een aangename afwisseling.

Fietsen strandStrand fietsen 2

De rest van de rit ging weer door de natuur met prachtige uitzichten om vervolgens aan te komen op de asfaltweg die de bergen in ging. Allemaal de versnelling in de lichtste stand en bergopwaarts. Dat was nog een pittige klim en aan het einde van de rit gingen we bergafwaarts om te eindigen aan het strand. Het was echt een onvergetelijke dag met dank aan Monique voor de tip!

1. Sander:
    9 oktober 2018
    Lekker sportief bezig in zo’n prachtige omgeving! Erg leuk om zo mee te genieten!
  2. Brian:
    Hoi Perry en Jaqueline,
    Mooie toch op de fiets!
    Kun je veel zien zonder al te veel inspanning
    Prachtige foto’s
    Groetjes en geniet er nog van deze laatste week
    Brian
  3. Femke:
    Wauw heel indrukwekkend!!
  4. Evelyn Bruins:
    9 oktober 2018
    Altijd leuk fietsen en zeker in dat landschap! Prachtig!
  5. Danielle:
    9 oktober 2018
    Wat een leuke tocht! En heerlijk eten ook zo te horen. Leuk om weer mee te lezen met jullie belevenissen
  6. Timon en Werry:
    9 oktober 2018
    Dat is wel anders dan fietsen door Bangkok met Ko van Kessel!
    Echt iets actiefs gedaan dus. Leuke foto's van jullie belevenis.
    Groet Timon en Werry
  7. Nic-Jan & Yvonne:
    10 oktober 2018
    Leuk om op zo een locatie met internationaal gezelschap te biken in een prachtige omgeving.
  8. Caroline:
    10 oktober 2018
    Wat een prachtige tocht weer. Zo mooi en afwisselend. Bedankt voor deze reportage, zodat ik weer mee kan genieten. Nu kan ik er weer een dagje tegen:)