Cameron Highlands

7 oktober 2018 - Cameron Highlands, Maleisië

Een lange rit moest er gereden worden van Belum Rain Forest naar Cameron Highlands, zo’n 250 kilometer. Cameron Highlands ligt wat hoger en het is dan ook een stuk koeler. Het staat voornamelijk bekend van de theeplantages en de aardbeien kwekerijen. Dat het weekend is hebben we wel geweten: we hebben een uur in de file gestaan om “boven” te komen.

Plantage panorama

Het hotel is een prachtig koloniaal hotel wat erg goed is onderhouden. Het personeel is erg vriendelijk en servicegericht. We hebben een hele ruime kamer, met twee aparte slaapkamers en een badkamer. Ook is er een balkonnetje met een prachtig uitzicht. Omdat we later in de middag aankwamen, hebben we in de lounge wat gedronken en bijgepraat met onze “bijna-reisgenoten”, twee jongens uit Rotterdam die exact dezelfde reis doen maar precies 1 dag voorlopen.

Strawberry Park ResortPlantage 1

Vandaag hebben we een excursie geboekt; de “Mossy Forest Tour”. Bij deze tour ga je eerst naar de beroemde Boh theeplantage. Deze is vooral bekend van de prachtige theevelden die over de heuvels heen gedrapeerd lijken te zijn. We hadden bovendien het geluk van mooi weer en prachtig licht, waardoor de foto’s erg mooi geworden zijn. Hierna werden we naar het theecentrum gebracht waar je kon zien hoe het theeproces in zijn werk gaat en je ook thee kon kopen.

Plantage 2Plantage 3

Vervolgens zijn we naar het Mossy Forest gegaan. Dit is een bos dat op 2000 meter hoogte in de wolken ligt. Hierdoor is er op de bomen mos gegroeid, wat de naam verklaart. We hebben hier even rondgelopen en wat foto’s gemaakt. We konden hier alleen komen met een 4x4 auto vanwege de slechte weg.

TheewerksterMossy Forest bord

Ter afsluiting zijn we naar een theehuis geweest waar je thee kon drinken. Dit was een behoorlijk toeristisch gebeuren, dus daar waren we ook snel weer weg. In de middag hebben we nog weer wat regen gehad dus hebben we onszelf vermaakt met een boek.

Mossy Forest

Morgen vertrekken we dan naar Penang, waar we de huurauto gaan inleveren. Dit is een aardig ritje, wat zo’n 4,5 uur zal gaan duren.

1. Jolanda:
    7 oktober 2018
    Geweldig!! Wat een super reis..... Jullie mogen thuis wel een week vakantie aan vast plakken om bij te komen, hahaha
  2. Joan Mensonides:
    7 oktober 2018
    Geniet nog even van al dat moois.
  3. Nic-Jan & Yvonne:
    7 oktober 2018
    Dat zijn inderdaad mooie foto’s geworden. Waarschijnlijk worden hier de theeblaadjes niet machinaal gemaaid als ik kijk naar de vormen vande planten. Wel toevallig dat wij vorige week ook een theeplantage bezocht hebben. Leuk dat jullie reiservaringen hebben kunnen uitwisselen met reisgenoten. Geniet nog even verder groet van ons beiden.
  4. Caroline:
    7 oktober 2018
    Wat ziet dat er prachtig uit. Zoals ik al zei geen flauw benul als je je zakje in je kopje water hangt. Fijn dat jullie genieten. Ik doe het zeker. Dank jullie wel, Ik kan morgen weer met frisse moed aan het werk:). Rij voorzichtig en fijne voortzetting.