Georgetown, Penang

8 oktober 2018 - Georgetown, Maleisië

Vanmorgen al heel vroeg uitgechecked om voor de drukte richting Penang te vertrekken. Gelukkig was van de enorme drukte die we het afgelopen weekend ervoeren niets meer te merken en konden we vlotjes de Cameron Highlands verlaten. De rit richting Georgetown duurde ruim 3 uur en na wat oponthoud op de snelweg door wegwerkzaamheden  en wat rondgerij door de stad (er is hier alleen maar eenrichtingsverkeer) kwamen we rond 11.30 uur aan bij ons hotel Royal Penang. Het is een prima stadshotel voorzien van alle gemakken.

mannen met fietsDuwende mannenraam met Jacqueline

Omdat we morgen de hele dag een fietstocht gaan maken wilden we vandaag nog graag de streetart waar Georgetown om bekend staat gaan bekijken. Er was regen voorspeld dus besloten we om dit maar direct te gaan doen. Een taxi bracht ons naar het centrum van waaruit de meeste muurschilderingen te bewonderen zijn. De straatjes waarin we kwamen zagen er gezellig uit en al snel kwamen we de eerste kunst op de muur tegen. Echt heel bijzonder en knap gedaan. De ene schildering nog mooier dan de andere. Echt heel leuk om te zien.

jongetjeBaristaStreetart straatje

Omdat we nog niet hadden gelunched hebben we ons met de taxi naar een shoppingmall laten brengen waar we heerlijk sushi hebben gegeten en ons daarna hebben getrakteerd op een lekkere voetmassage.

Fiets met Perryvoetmassage

Als afsluiting nog een heerlijke cappuccino bij Starbucks gehaald en daarna terug naar het hotel waar we even lekker gaan bijkomen van onze belevenissen.

1. Annelies:
    8 oktober 2018
    Super gaaf, om jullie zo te mogen volgen en mee te genieten.
    Je zou spontaan ook naar Maleisië vertrekken, wat een mooie reis.
    Annelies
  2. Lenie:
    die schilderijen, geweldig!!!!
  3. Caroline:
    8 oktober 2018
    Prachtig. Had al een voorproefje op internet gezien, maar met jullie erbij maakt het nog bijzonderder. Echt waanzinnig jaloers aan het worden. Maar ook heerlijk om met jullie mee te genieten, maar dan zonder autoritten en zere voeten :)
    Geweldige dag weer.
  4. Danielle:
    Prachtig die muurschilderingen!!
  5. Nic-Jan & Yvonne:
    9 oktober 2018
    Hoi, dat ziet er weer mooi uit, echt bijzonder die muurschilderingen. Het is daar echt een bijzonder wereldje waarin jullie verblijven. Je nieuwe camera maakt mooie foto's.