Cherating / Kuala Terengganu

2 oktober 2018 - Kuala Terengganu, Maleisië

Op onze trouwdag zijn we vroeg opgestaan om samen naar de zonsopkomst te kijken. Daarna hebben we ontbeten en hebben we onze koffers weer ingepakt om te vertrekken.

ZonsondergangHotelkamer Cherating

We hadden de routenavigatie ingesteld op de route langs de kust, maar de navigatie sloeg op hol, waardoor we zijn verdwaald in God-mag-weten-waar. Toen maar de navigatie ingesteld op de snelste route, via de tolweg. Dit verliep een stuk soepeler. Rond het middaguur zijn we aangekomen bij Beach Hotel Primula in Kuala Terengganu. Het wordt hier afgeraden om in de zee te zwemmen, vanwege een hele sterke onderstroom. Daarom maar even afgekoeld in het zwembad.

Cocktail zwembad

Dit deel van Maleisië is erg islamitisch, wat betekent dat er bijvoorbeeld geen alcohol te verkrijgen is. Waar je normaal gesproken een lekker biertje bestelt, is er alleen een zgn. Mocktail te krijgen, die overigens wel heerlijk smaakt. Ook zijn we op zoek gegaan naar een andere fotocamera, aangezien we onze camera hadden laten liggen in het hotel in Kuala Lumpur (=zonde).

MoskeeVaraan

Op de tweede dag in dit verblijf hebben we een uitgebreide stadstour gedaan met een lokale gids, die ook in dit stadje woont. We hebben een tweetal moskee’s bezocht waarbij veel is verteld over de gang van zaken in een moskee. Bij 1 van de moskee’s kwamen we nog een oude bekende tegen van Komodo :-) Verder zijn we bij een batik fabriekje geweest waar we veel informatie over het batik proces hebben gehad (en natuurlijk de mogelijkheid om batikwerk te kopen).

Ook zijn we in een familiebedrijfje geweest waar de lokale specialiteit wordt gemaakt: visworstjes. Ze lijken een beetje op frikandellen, maar dan van vis gemaakt. Het was niet helemaal ons ding...

Boot naar marktMarkt

Vervolgens zijn we met de boot naar de lokale markt geweest, Een typisch Aziatische markt, waar je liever geen vis of vlees koopt :-) Aan het eind van de middag zijn we weer afgezet bij het hotel, waar we nog even verkoeling hebben gezocht bij het zwembad.

VisjesGekleurde vis

Onze volgende stop wordt Kota Bharu, de hoofdstad van deze regio, waar we 1 nacht zullen blijven alvorens we doorgaan naar Belum Rainforest.

1. Lenie:
    2 oktober 2018
    wat maken jullie een leuke dingen mee 🤗!!! inderdaad wel zonde van jullie fototoestel 😥. Best wel veel werk hé om iedere keer je dagboek voor ons bij te houden. Veel plezier 😘
  2. Femke:
    2 oktober 2018
    Wauw weer een mooi stuk gezien en mooie avonturen beleeft zo te horen! Daar geen R&R tegengekomen Perry? ;)
  3. Bas:
    Oeps😶. Te laat. Gefeliciteerd met jullie trouwdag 🌹🌹😙😙
  4. Nic-Jan & Yvonne:
    2 oktober 2018
    Indrukwekkend zijn die grote moskeeën, zijn jullie er ook in geweest? Visjes van lokale markten in de buitenlucht daar zouden wij ons ook zeker niet aanwagen. Dan je beter zo een mooi gekleurde cocktail nemen.
  5. Brian:
    Hoi hoi
    Kuala-terengganu is ook geen naam voor een navigatie systeem... 😉 Google maps is misschien nog niet overal geweest...
    Een beetje zielig om die papagaai vissen te zien liggen maar daar denken ze daar vast anders over.
    Hou het nieuwe fototoestel goed in de gaten en goede reis verder!
    Groetjes
    Brian
  6. Caroline:
    3 oktober 2018
    Wat een geweldige dingen weer gezien en dan zo'n idyllische plek voor jullie 25 jarig huwelijk XXX. Fantastisch!!! En frikadellen zijn al niet lekker, maar dan ook nog van visafval lijkt me helemaal niet te pruimen. Houd het maar bij groente en fruit :).

Goede reis weer.
  7. Jolanda:
    3 oktober 2018
    Tjonge wat een schitterende reis maken jullie. Zoveel al gezien!! Wat balen van jullie camera zeg, sturen ze hem naar jullie huis? En euh.... niet vergeten om uit te rusten he, hahaha. Veel plezier....