De metropool Kuala Lumpur

27 september 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

Gisteren stond er weer een autorit op het programma, dit keer van Malakka naar Kuala Lumpur. Eigenlijk dezelfde rit als van Kuala Lumpur naar Malakka, met dit verschil dat we vandaag de metropool Kuala Lumpur in zouden rijden. Voor iedereen die niet weet hoe Aziatisch verkeer eruit ziet: Stel je 1 grote verkeersopstopping voor waar je brutaal moet zijn om de juiste kant op te kunnen. Maar het is gelukt, zonder ook maar 1 keer fout te rijden aangekomen in het Swiss Garden Hotel.

VerkeersbordenGerechten aan de muur

Na het inchecken zijn we wat gaan rondkijken buiten het hotel. Het blijkt dat ook hier het fenomeen “shopping mall” serieus genomen wordt. We zijn in het Berjaya Times Square geweest, een gebouw van maar liefst 12 verdiepingen en meer dan 1000 winkels shopping plezier, met zelfs een inpandig theme park. Er zijn hier iedere maand meer dan 2.5 miljoen bezoekers, over retail business gesproken...

PretparkChina Town

In de middag hebben we lekker aan het zwembad gelegen, en heeft Perry ook nog zijn kilometertjes gemaakt op de loopband, hoewel het wel redelijk warm was om hard te lopen.

Koninklijk paleisPaleiswacht

Vanochtend hebben we een city tour geboekt waar we de highlights van de stad te zien zouden krijgen. We zijn onder andere bij het national monument geweest, het independence field, waar toentertijd de Engelse vlag is vervangen door de Maleise vlag, en we hebben een fotostop gemaakt bij de Petronas torens, die iconisch zijn voor Kuala Lumpur. De naam Kuala Lumpur komt overigens van “Rivier Kruising” (=Kuala) en “Modder” (=Lumpur). Het is hier van oorsprong een moerasachtig gebied geweest vanwege de twee rivieren. We zijn daarna afgezet in China Town, Een aantal straatjes met Chinese verkoopstalletjes en winkels, erg leuk om eens over te struinen.

Nationaal monumentPetronas 1

In de middag hebben we weer lekker in ons boekje gelezen bij het zwembad, om ‘s avonds nog een keer naar de Petronas torens te gaan. Deze zijn in de avond namelijk prachtig verlicht. Het was gelukkig mooi helder, dus zeker de moeite waard. Alleen al de taxi voor de terugreis was zeer de moeite waard om in te rijden (oordeel zelf, zie ook de video...).

Petronas 2Merkwaardige taxi

Morgen vertrekken we weer, nu naar Taman Negara (het oudste regenwoud ter wereld), een rit van 240 kilometer.We gaan hier naar een resort dat alleen te bereiken is met een boottrip over de rivier. We zijn benieuwd!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Danielle:
    27 september 2018
    Wat een prachtige reis maken jullie. taman Nagara ook heel bijzonder. Veel plezier daar alvast💋
  2. Jolanda:
    27 september 2018
    Ik vind het echt stoer dat jullie zelf rijden. Al die drukte!! Leuk om jullie zo te volgen.....en wat een mooie foto’s!! Op naar het volgende avontuur.....
  3. Sander:
    27 september 2018
    Ziet er prachtig uit daar! Heel veel plezier met de rest van jullie reis!
  4. Nic-Jan & Yvonne:
    27 september 2018
    Mooi dat jullie deze metropool heel zijn in en uitgekomen. De Petronastorens zien er verlicht ook indrukwekkend uit. We zijn benieuwd hoe bij jullie de rainforest er uit ziet, waar wij nu zijn is het ook prachtig. We genieten van jullie mooie foto’s en verhalen
  5. Femke:
    28 september 2018
    Klinkt als een hele bijzondere reis!
  6. Lenie:
    28 september 2018
    klinkt heerlijk! en wat schrijf je makkelijk en lekker leesbaar, compliment 🤗!
  7. Caroline:
    28 september 2018
    Prachtige foto's weer en sommige ook heel bijzonder. Ik geniet er echt van, zeker met de toelichting erbij. Goede reis en geniet er onderweg ook van.