Sightseeing in Malakka

25 september 2018 - Malakka, Maleisië

Na de vliegreis van Hong Kong naar Kuala Lumpur, die na flinke vertraging vertrok, konden we de huurauto ophalen op het vliegveld. Na de nodige uitleg konden we dan vertrekken, met als eerste bestemming Malakka. Malakka ligt aan de kust in het zuiden, ongeveer 170 km boven Singapore. Het autorijden was even wennen, aan de linkerkant en meteen ook maar in het donker, maar het is allemaal uitstekend verlopen.

Kilometer bordjesFoto van de heuvelFietskarretjes

Op het pleintje, vlak bij waar ons hotel ligt, stonden een aantal riksja’s geparkeerd. Deze zien er wel wat anders uit als in Indonesië! Als ze rijden, lijkt het ook net alsof er een discotheek langskomt. Er stroomt ook een rivier door Malakka. We hebben een “rivier cruise” gedaan. Een leuke manier om wat meer te zien van de stad.

Rivier doorkijkjeRivier spiegeling

Na wat rondkijken kwamen we bij een kerk met een aantal grafstenen van Nederlandse kolonisten. Het is wel heel leuk om te zien dat de Nederlanders vroeger over de hele wereld zworven.

Nederlandse kerk malakkaGrafsteen nederlander

De volgende stop wordt Kuala Lumpur, waarschijnlijk de grootste uitdaging qua verkeer en autorijden, maar we gaan het beleven!

1. Nic-Jan & Yvonne:
    25 september 2018
    Jullie hebben leuke en mooie eerste vakantiedagen beleefd. Succes met het autorijden links en blijf genieten van de mooie dingen die jullie tegenkomen.
  2. Femke:
    25 september 2018
    Wauw ziet er heel gaaf uit! Geniet ervan.
  3. Jolanda:
    25 september 2018
    Vind het toch knap alles met de auto...links rijden en die drukte....👍🏼👍🏼. Het ziet er mooi uit!! Heerlijk genieten zo....
  4. Joan Mensonides:
    25 september 2018
    De plaatjes zijn weer prachtig. Stoer dat jullie zelf durven rijden en dan ook nog een links. Geniet van al dat moois om jullie heen.
    Lieve groet
  5. Brian:
    Mooi mooi
    Prachtig daar!
    Al in zo’n riksja meegereden
    Succes met links rijden in de drukte
    Kalm aan en leuk om alles te volgen!
    Groetjes
    Brian
  6. Caroline:
    25 september 2018
    Toen zwierven er al Nederlanders over de hele wereld en nu nog steeds. Wereldreizigers bedankt dat ik op deze manier met jullie mee mag reizen.
  7. An Bruis.:
    25 september 2018
    De eerste vakantie dagen alweer gehad
    Leuke foto,s en even wennen aan het links rijden
    Geniet van alle leuke dingen