Impressie van Hong Kong

23 september 2018 - Hongkong, Hongkong

Vanmorgen vroeg erop uit gegaan. We hadden besloten om de grote buddha niet te gaan bezoeken vanwege de beperkte tijd. In plaats daarvan zijn we naar de tempel van de 10.000 buddha’s gegaan, bij de kijkers van “Wie is de Mol” waarschijnlijk wel bekend!

10000 budhas 3Tyfoon schade10000 budhas 4

Als je uit het MTR station komt, is het een klein stukje lopen naar het pad dat omhoog loopt naar de tempel van de 10.000 buddha’s. Ik heb ze niet geteld, maar het zijn er behoorlijk wat! Het is een behoorlijke klim. Hier en daar zijn wat bomen omgevallen tijdens de tyfoon van vorig weekend, maar al met al valt de schade nog wel mee.

Na het bezoek aan de tempel zijn we op zoek gegaan naar een andere “Wie is de Mol” locatie, de Central Mid-Level Escalators. Dit viel wat tegen; de uitzichten waren niet zo bijzonder. We zijn halverwege maar gestopt en hebben hier een hapje gegeten.

Central midlevel escalatorsLeuke tram

Hierna zijn we terug gegaan naar het hotel en hebben een paar baantjes gezwommen in het zwembad. Vervolgens zijn we aan het eind van de middag op pad gegaan naar Victoria’s Peak. Hiervandaan worden de mooie panorama foto’s gemaakt die iedereen kent, dus dat moesten wij ook doen! Helaas waren we niet de enigen, er stond een enorme rij bij het trammetje dat hier naar boven rijdt. We hebben toen maar besloten een taxi te nemen, dat ging beduidend sneller. Eenmaal boven moest je dringen voor een plekje om een foto te kunnen maken...

Overview Hong KongAvond 1

Avond 2Selfie Victoria Peak

Het volgende reisverslag zal vanuit Maleisië zijn, we vertrekken morgen om 12:05 vanuit Hong Kong naar Kuala Lumpur!